Idag har vi gjort det!!



Idag har jag och Emma fotat varandra. Det här är resultatet!! Dom på Emma har jag tagit och dom på mig har hon tagit. Jag tycker att dom blev coola.




Längesen sist!

Nu är det riktigt längesen jag skrev ett litet inlägg.. Har inte haft något intressant att skriva alls.
Tanken va att Emma och jag skulle gå upp riktigt tidigt imorgon och fota varandra men jag tror att vädrets makter har fått oss att ställa in det.. Synd, för det skulle ha varit så kul. Har inte riktigt kunnat fota loss så mycket som jag hade velat med min nya Canon!! Men då har vi ju det att se fram emot!! Istället blir det nog att gipsa väggar och måla... Inte riktigt lika roligt men ändå roligt, för det blir ju fint!!

Golf VM



I helgen har det varit VM, Viberga mästerskap, i golf!! Jag gick med och testade nya kameran. Det tog ett litet tag innan jag kom på hur det funkade men nu tror jag att jag åtminstone kan ta lite bilder... Fick objektivet i fredags så det passade ju hur bra som helst med en fotodag!

Idag är jag hemma med Oliver, jag tror han hade feber igår kväll men nu är det inga större fel på honom. Funderar lite på ett varv till skogen när vi har hämtat Ida i skolan. 

Renoveringen går framåt, vi fick lite elhjälp i helgen. Nu är väggen färdigbyggd men isolering och så, har spacklat den idag och ska måla den lite senare. Snart är det dax för nästa rum =)


Fotbollstokig



Jag har en helt bolltokig son! Han sparkar och grejar på allt. Idag har iallafall träningen kommit igång igen. Han kör sitt eget race, lyssnar inte särskilt mycket på tränarna och springer och bollar mest för sig själv... Men han älskar det!!! 


Höst i Luften?



Idag har solen värmt ordentligt, men är det inte lite höst  i luften?? Tycker att det känns kyligare än vad det brukar. Tänk så fint det är på vårkanten när alla fina blommor kommer istället för att vissna.... Men hösten med alla färgglada träd är fint det med. Längtar egentligen dit lite, sitta i soffan, tända ljus och dricka te!! Och just i år längtar jag ännu mer eftersom mitt nya intresse är foto!! Ska bli spännande med en fotohöst...

Mina underbara barn!!

Den sötaste pojken som finns!Finaste tjejen!

Anna-Ida och Oliver, mina underbara barn!

På torsdag får jag objektivet, då ska jag leka lite med nya kameran. Hoppas jag blir nöjd med den!

Kraftloppet 2009

En trött Emelie

Emelie precis insprungen från sin sträcka!

Igår va det kraftloppet här i Fimpan, vi hade 4 lag med från jobbet. Jag va förståss inte med. Det är jag ju för lat för, men jag va  med och hejade på dom iallafall. Tror att det gick hyfsat, det va inget av lagen som kom sist. På kvällen va det grillparty och där va jag med som Emelies dejt! Maten va jättegod och det va trevligt sällskap så det va lyckat.



Idag har vi börjat bygga upp nya väggen, ikväll ska jag måla för förhoppningsvis sista gången. Jag börjar se ett slut på sovrumsrenovering. Sen är det bara att ta tag i TV-rummet. Jag tycker faktiskt att det är roligt att hålla på. Man lär sig nåt nytt varje gång =)   





Kamera!!!

Tjohooo, idag har jag köpt min kamera. Men inte hämtat den ännu. Marcus ska ta den på vägen hem imorgon + ett fast 50 objektiv! Hoppas att allt funkar som det ska bara!!


Regn...


Ikväll hade jag tänkt mig att styra lite i sovrummet, men vädret vill tydligen annat... Måste ha kapen ute och det funkar ju inte när det regnar! Hann med några iallafall, får bli mer imorgon. Ska vara hemma från jobbet då, frita har stängt så Ida och jag ska vara hemma. Ska bli lite skönt faktiskt.

Igår va jag, Emma och Camilla på O´Learys och käkade och pratade lite. Det va så länge sen sist och det va jättetrevligt! Måste göras om snart!!!



Snart klara...

Vi håller på och renovera sovrummet. Sätter panel på väggarna och nu är två väggar klara, när dom är målade är det dax att bygga upp nya väggen. Känns som om vi faktiskt kommer att greja det här själva... Ska inte säga för mycket men hittills har det gått bra.
Vi har tänkt att det ska bli lite New England tema, därav panelen. Bilder kommer...
Jag har nästan köpt en ny kamera idag, Canon eos 400d. Känns riktigt bra, men det är lite läskigt att köpa saker på blocket när man inte har sett sakerna. Men jag hoppas att jag inte blir helt upplurad!!

Nu sängen, för imorgon är det ju jobb som gäller.
GOD NATT

Kram Fia


LOVELY!!

Så här skönt har jag haft det på förmiddagen, måste ta hand om mig när jag inte mår bra=(...     Fotbad, Varuhuset, Barnfritt kan det bli bättre?? Ja, jag kunde ju ha mått bra oxå förståss!

Tack Emma

Nu har Emma fixat till min blogg lite, Tack!!  Så det här va alltså min första dag som bloggare... Men förmodligen inte den sista! Nu ska jag krypa till sängs och säger God Natt!!

Kram Fia


Blogg

Jaha ja, nu ska jag testa detta oxå... Är nog för dålig på datorer för detta egentligen men tur att jag har min underbara vän Emma som är så bra på sånt här!! Ska väl försöka pilla lite själv men jag lär nog behöva en del hjälp...

Kram Fia

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0