OS

Jag är inget sportfan men jag tycker jag har följt OS ganska bra. Vilka skidåkare vi har!! Sitter just nu och kollar damernas skidstaffet, Kalla är för bra...

Träning den här veckan; mån, afro med mamma! Kul att jag fick med henne dit med. Tis, blev det ingen box men 45 min på bandet iallafall. Ons, coreboll och afro och idag har jag varit på afro igen. Blir lite stressigt att ta ett lunchpass men det är ändå skönt att ha det gjort sen... Har väldigt mycket och stressigt på jobbet nu med men men... Tror det blir träningsfritt imorgon.

Sista veckan gick jag ner 1 kg, sammanlagt 7 kilo nu. Fortsätter jag i den här takten går jag ner ca 20 kilo och det är dit jag vill komma men tror inte att jag grejar det. Men hoppas hoppas!

I helgen ska vi kanske åka till Kolmården, jag hoppas att det inte blir regn och inte för kallt. Då blir det Busfabriken istället. Ska bli kul att träffa Andreas och hans tjej, och hennes barn.

Idag har jag varit ute och tagit lite bilder på våran tomt, tror inte jag kommer få se så här mycket snö här igen så ett litet minne av det ville jag ha. Ställningen till studsmattan syns knappt.
Och mer verkar det ju bli! Läste i en tidning idag att förra året plockade vi tussilago 27 februari!! Känns riktigt avlägset just nu....



Längesen sist...

Längesen jag skrev nåt här... Kan ju börja med hur det har gått med Body for Life. Det går bra men den sista veckan har jag inte gått ner nåt i vikt. Men jag fattar att det blir så emellanåt... Kanske har jag fått muskler...?!?
Jag har överansträngt mina vader. Va hos Eva och fick massage i torsdags, skönt men fy f***n va ont det gjorde. Och träningsvärk fick jag oxå!
Annars har det inte hänt nåt särskilt dom sista 2 veckorna. Ikväll ska vi till Kenneth och Camilla, det ska bli jättekul, det va jättelänge sen vi sågs! 
Oliver ska på fest hos en kille på dagis, han har längtat. Det va ett par veckor sen han fick inbjudan. Imorgon ska Ida ha kalas. 9 tjejer har hon bjudit, det blir nog livat! Nu ska vi åka och handla lite till kalaset, godis och glass!
Ha en underbar helg!! 


Söndag igen

Veckorna går fort men helgerna går fortare. Idag har vi haft Hampus här, såg honom knappt. Han och Oliver va ute och lekte nästan hela tiden. Anna-Ida va hos Amanda och Isabelle på kalas.
Jag passade på och städa akvariet. Det tömdes på allt vatten och alla stenar. Skulle tro att den stackars fisken vi har kvar dör nu, han är inte van att det är rent vatten. Det va det äckligaste vatten jag nånsin sett tror jag. Men nu är det rent iallafall!!

Är slö idag.... Fan, vad arg jag blir på mig själv. Men idag fick jag inte tid till att träna. Men jag ska ju på dubbelpass på onsdag, men det hjälper ju inte att jag är slö idag. Men iallafall. Va där igår och gick lite men jag har ont i vaderna. Så en vilodag extra kanske inte är helt fel om man tittar på det på det sättet. Imorgon är det dans med mamma igen. Jag tycker det är så himla kul att hon följer med på det!!

Ska snart åka till min pappa, han är lite rädd för att han ska dö snart tror jag. Han ska visa mig var han har motorcykeln och var bilen står och viktiga papper och så... Känns läskigt och hemskt att han har såna
tankar...

Igår va vi på IKEA med Tjibben och Maria. Dom köpte säng till Alma. Jag vill ha den till Ida oxå...
Vi köpte nya lampor till hallen och en torkställning.

Hann inte ens skriva klart inlägget innan det blev ändrade planer. Blev inge pappa, får ta det nästa helg istället!


Hungrig!!!

Fy, det känns som jag är hungrig jämt. Tycker det borde vara tvärtom, jag äter ju jätteofta nu....
Idag va jag med några på jobbet och tränade på lunchen. Dom fick mig att styrketräna, och det va
faktiskt ganska kul. Antar att jag kommer ha rejält ont i mina muskler imorgon.
Igår va jag helt träningsfri, kändes lite konstigt nu när jag tränar så mycket. Men säkert skönt för kroppen att få vila lite. Igår kväll gjorde vi en jättegod röra, säkert inte helt OK enligt det vi ska äta men det va Keso med tonfisk, räkor och röd lök. Jag hade i färsk basilika och avocado oxå. Gott va det iallafall.
Snart blir det tacos, det kommer vara ständiga fredagsmaten i 12 veckor framåt. Sen antar jag att det kommer
dröja lite innan vi äter det igen. Känns som jag har planerat hela veckan vad jag ska äta imorgon
när det är ätdag. Är sugen på ALLT!! Hemmagjord pizza, potatisgratäng, Onkis gryta vi fick förra veckan (den va jättesmaskig), men först blir det god frukost med nybakat bröd och nåt gott pålägg!
Det blir bra vad det än blir bara jag får bli riktigt mätt!
Jag har jättetrevliga men elaka arbetskamrater! Dom har ätit glass och godis nästan varje dag den här veckan, och idag skulle en kille va jätterolig och lägga en Polly på min plats... Tyvärr satt jag ju där så han kunde inte göra det men bara tanken va ju taskig! ;-)

Nä, nu ska här lagas tacos!


Boxpass

I söndags tog det emot lite att gå och träna men det känns skönt att jag tog mig i kragen och åkte dit. Det blev 30 minuters promenad.
Igår va jag på gymmet kl 6.30 och även denna gång med Onkis. På kvällen dansade jag med mamma, det är kul att jag har fått med henne på dansaerobics och hon faktiskt tycker att det är roligt. Har precis kommit hem efter ett boxpass med Paulina. Det va skitjobbigt!! Har nog aldrig svettats så mycket som idag... Jag trodde inte att det skulle vara så jobbigt att ta emot slag, men det va det. Paulina va bra att vara med första gången, hoppas hon vill följa med mig fler gånger. Vet inte vem jag kan få med mig annars och det känns som att jag vill veta vem jag ska boxas med.
Matbiten har funkat bra den oxå. Har lite Pepsi och chokladkaka ligger i kylen och det känns fint att jag klarar av att ha dom där utan att äta upp det... Annars börjar Marcus tycka att maten är lite enformig, jag tycker det är skitgott. Sen kan jag tycka att det är lite jobbigt med mellanmålen. Är ju inte så förtjust i Keso och det har blivit endel sånt. Tyckte ju proteinpulvret va ganska gott i början men det börjar ta emot lite.

Känner mig nöjd med det jag har presterat hittills, tycker att det är riktigt roligt men det är lite svårt att få ihop att vi ska träna så mycket båda två. Jag blir ju rätt låst i och med att passen är när dom är. Macke får ta tiderna som blir över, vilket kan bli att han får springa ute sent på kvällen. Men det funkar ganska bra för honom.

Nu är det snart matdax igen, vet inte riktigt vad jag ska hitta på men det löser sig nog.

Återkommer snart igen om hur det går...

Hur va det nu, vilka läser min blogg? Jag vet att det är fler än 4....


RSS 2.0