Söndag och SOL

Va mycket man får gjort när man går upp tidigt. Har målat, varit i Nkp, i Lunddalen en sväng, målat lite till. Hämtat barn hos kompisar och solat... Ida den lilla tokan har badat idag... 9,6 grader i vattnet!!! Trodde väl aldrig att hon skulle doppa sig, men mer än så va det inte.

Imorgon är det Valborg och det blir nog en sväng till Falla för att kolla på elden. Det är ju tradition :)


Lördag

Idag har det varit en bra dag. Den började i Grytgöl där tjejerna och Oliver spelade fotboll. Dom förlorade tyvärr matchen men dom kämpade väl :)
Sen hem och städade altanen och tvättade möblerna. Köpte färg och jord, öste jorden.
Ida har haft Matilda och Yanicka här. Båda åt här och Matilda sover över. Ja, det har gått i ett! Men nu tror jag att alla barn sover.
Marcus har åkt för att skjutsa sina föräldrar. Själv sitter jag och tittar på sing-a-long... Blir snart sängen och en bok tror jag :)


Fredag

Äntligen fredag! Tyvärr kom jag hem med huvudvärk. Efter ett litet vil är den fortfarande där tyvärr... Så typiskt!
Men men, tar mej en vända till Vibis för att handla till den traditionella fredagsmaten, tacos... Så skönt att grillsäsongen börjar nu! Får bli sista tacosvändan idag :)


Städ

Imorgon är det städdag igen. Så skönt!! Imorgon är det fredag oxå vilket den här veckan faktiskt betyder 4 dagars ledigt.

På lördag är det dags för tjejernas första träningsmatch, M ska spela golf. Första för den här säsongen. Ska bli kul med match, bara tråkigt att det är så tidigt. Samling 9.15, inte särskilt tidigt egentligen, men jag tycker att det är rätt skönt att ligga och dra mig lite på helgen...

Idag kom mina böcker, ser fram emot att ligga i solen och läsa dom. Om den behagar visa sig snart :) Annars får jag läsa dom ändå, utan sol :(

Men nu är det natta :D


Ledsen :(

Nu ikväll fick jag ett sms av en vän som gjorde mig jätteledsen. Livet är bra grymt ibland. Om du läser det här, hoppas jag att du vet att jag tänker på dig/er. Och jag finns om du vill prata eller bara ha en axel...


TIF

Nu har vi snart beställt alla kläder till TIF. Krångligt att få allt rätt med färger, storlekar och initialer... Men nu tror och hoppas jag att det är rätt. Lugnt med det här ettag tills det kommer hem och ska plockas ihop. Men det tar vi då :)


Har du hört den förut?

Idag fick jag hem en zumba dvd på posten.
Nu ska här zumbas... :)
Förmodligen massa gånger!
Hur många har inte sagt det innan mig och sen blir det liksom aldrig av. Men nångång kanske iallafall :D


Trött

Är klippt slut på kvällarna. Tredje kvällen i rad jag somnar i soffan och vaknar av mina snarkningar...
Jobbigt att börja nytt jobb :)


Underbart

Ikväll åt vi blodpudding, potatisbullar, bacon och lingon. Super Smarrigt! Det va evigheter sen jag åt det, typ i skolan tror jag.

Ligger och kollar på Ola-Conny och Morgan, vilka lirare! Jag är ju faktiskt bättre på engelska än dom är... Undrar hur dom klarar sig, dom måste få hjälp av kamerateamet. Underhållning på hög nivå :)


Söndag

Söndagkväll igen och jobbdags imorgon. Helgen springer iväg alldeles för fort. Men nästa helg är långledig, bara 5 arbetsdagar först :)
Idag har vi varit i Linköping och kollat på bil. Provkörde en Toyota Aygo, den blir det inte kan jag säga... Och så körde vi en Xsara Picasso, och ja, en sån kan det nog bli. Inte alls den lilla bil jag hade tänkt mig. Det ska ju liksom bara va en andrabil, men vi har haft en förut och jag trivdes ganska bra med den...

Sen va jag på Stadium och köpte 1,5 bikini för 197:- rätt överkomlig pris :)

Men nu är det nog dags att sluta mina blå och se om jag kan få lite sömn. Det är ju en stor bristvara nu för tiden pga nacken... Men imorgon är det dags att hälsa på Glenn igen. Hoppas på underverk!!


Lugn lördag

Idag har vi inte gjort många knop här hemma.
Rätt skönt faktiskt :)
Det blev en liten sväng till skolan för att spela lite fotboll, men jag tog med mig Ida hem så hon fick sova en stund. Vi ligger lite efter med sömnen den här veckan...
Nu ska vi göra oss i ordning för att åka hem till goda vänner för att planera sommarsemestern!


Böcker

Idag har jag beställt böcker. C av Anna Benson och boken om Madeleine, ni vet flickan som försvann i Portugal för några år sedan.
Så nu vill jag ha sol och värme, så jag kan sitta ute och läsa :)


Hektisk vecka

Det har varit full fart hela veckan. Så skönt att det är fredag imorgon, tyvärr känns det som att hela helgen är lika uppbokad. Men vi är ju lediga iallafall... :)
Funderar lite på vad vi gjorde i måndags. Jo, utvecklingssamtal med båda barnen, Ida träning och Oliver filmklubb. Tisdag, M och jag på provardag på Najen, Oliver träning, Ida lekte med Matilda. Onsdag, Ida träning, jag och M provardag igen. Och Oliver va med oss.
Torsdag, jag klippte mig. Oliver träning och Ida torsdagsklubb. Puh, har inte haft en sekund över till mig själv mer än klippningen...
Imorgon ska vi gratta syrrans pappa som fyller 60.
Och apropå födelsedagar, idag skulle min älskade mormor ha fyllt 98 år. Hann inte med kyrkogården, får försöka klämma in det nån dag i helgen. Men jag älskar henne och tänker på henne fast jag inte hann med det :)
Idag har jag dessutom börjat på en ny avdelning på jobbet! Känns spännande att lära sig lite nya saker.
Men nu är jag fantastiskt trött och det är sovtime :)
Så nattinatti <3


Underbara söndag!

Har haft en mysig söndag med familjen. Vi åkte till Skiren och fikade och lekte lite.


Snart så..

..kommer jag att lägga upp lite mer bilder från Gran Canaria. Nu har jag laddat upp dom så dom är lite mer lätt tillgängliga.



Men nu ska vi fira Olivers namnsdag med hans favoriträtt, korvstroganoff :)


Äntligen!!

Jag njuter verkligen av solig värme! Som jag har väntat på det här :)


Lördag 31/3

Vi åt frukost vid halv 9. Sen gick vi till poolen. Idag va det molnigt och jättekallt på morgonen. Vi satte oss och spelade yatzy och höll platser till Jenny och Alwa. Efter ettag sprack det upp och solen tittade fram. Men över bergen har det varit jättemörka moln som har skymt solen emellanåt. Idag har tjejerna inte badat lika mycket. Dom gick till stranden och lekte lite.


Jag fick Ida att sova ca 1 timme vid poolen.



Vi lunchade och åt middag med Jenny och Alwa.



Vår kock Paco och Alwa
Vår kock Paco och Alwa

Och efter middagen satte vi oss i baren med Jenny och Alwa och vi fick även sällskap av Levi och hans förädrar Krippe och Saira.

Supersöta Levi
Supersöta Levi

Ikväll va det en show med 4 tjejer som dansade. Ida och Alwa fick vara med litegrann.
Det tyckte dom va jättekul!


Nu är klockan 22.15 och vi har lagt oss för att läsa en stund innan vi somnar. Ikväll är det lite lugnare från baren men lite musik hörs.

//Fia och Ida


Fredag 30/3

Vi vaknade kl 8 och gick och åt frukost. Efter det gick vi till rummet och smörjde in oss sen tog vi plats vid poolen. Det såg ut som det skulle bli en fantastisk dag men det har varit lite molnigt.

Idag lärde vi känna Alwa och hennes mamma Jenny som oxå reser själva. Jättekul!

Ida och Alwa har lekt och badat hela dagen.


Vi åt lunch och middag ihop och efter middagen gick vi till Spar och handlade lite. Vi satte oss i baren en liten stund. Där va det lite underhållning som ikväll bestod av en tjej och en kille som sjöng lite sådär...



Nu är klockan 22 och vi har lagt oss och Ida ska läsa för mig ikväll med.
Vårt rum ligger precis över baren så vi hör dom sjunga här uppe med. Det är rätt mysigt att somna till musik :)

Det dåliga idag är att Ida har bränt sig lite under ögonen...

//Fia och Ida

Spännande dag!

Idag har jag varit på anställningsintervju för ett nytt uppdrag på Siemens. Hoppas så mycket att jag får det!
Och ikväll har det varit föreningsstämma i vår bostadsrättsförening, jag blev vice ordförande :) Spännande, vet inte riktigt vad det innebär men det blir nog bra. Hoppas jag....


Kallt!!

Idag har vi varit i Kristberg och kollar på Torstorp. Det va svinkallt, blåste och regnade. Vi såg första halvlek sen åkte vi till Borensberg och åt.


Mina plantor

...


Planterat

Nu tror jag att jag har planterat det jag vill ha till sommarn. Eller så får det bli för nu är det försent för att plantera mera...
Igår planterade jag basilika och paprika, sen innan hade jag tomater och chili.


Torsdag 29 mars

Klockan ringde kl 2. Dags att gå upp och göra oss klara för att åka till Arlanda. Flyget till Gran Canaria och Playa del Cura avgår kl 8.


Väl frammepå Arlanda checkade vi in vårt bagage, lämnade Marcus och gick till Gaten.
Med på vårat flyg va Laila Bagge Wahlgren med sina 2 söner Liam och Kit.
Flygresan tog ca 5 timmar och 40 minuter. Vi va lite oroliga att vårat bagage inte skulle komma fram eller iallafall bli väldigt sent pga att det är strejk i Spanien. Men det funkade riktigt bra för oss men det va endel som blev av med sitt bagage :(

Till Idas stora förtjusning kom Laila även med på våran transferbuss, tyvärr gick dom inte av vid samma hotell. 



Vi Checkade in, letade upp vårat rum och gick till matsalen. Vi va verkligen hungriga nu!
Känns som det kommer att bli en tuff vecka med maten...



När vi landade va vädret verkligen inte så värst bra. Mulet och lagom varmt, men efter att att vi hade ätit letade vi upp en solstol och badade. Det va så skönt!!! Inte i poolen för den är lite kall, men att ligga i solstolen och känna värmen från solen!


Vi spelade lite yatzy och Ida badade. Låg kvar vid poolen till klockan va nästan 7.



En dusch och middag. Nu sitter vi på balkongen och myser med en påse dajm. Det blir en tidig kväll. Ida ska läsa lite för mig innan vi slocknar, men först en omgång yatzy :)



//Fia och Ida

Hemma

Nu är vi hemma igen. Det har varit helt fantastiskt underbart! Vi skrev dagbok så den kommer jag att skriva in här och lägga upp bilder till. Så fort jag får tid och har OK med några som kommer att vara med :)


RSS 2.0