Underbar dag

Igår hade vi den underbaraste dagen på länge! Va vid sjön hela dagen, lämnade Oliver på kalas kl11. Åkte till Mäseln helt utan barn! Hämtade honom kl13 och åkte hem vid 16.30. Och sen grillade vi när vi kom hem. Perfa dag! Idag hoppas jag på en repris med skillnaden att vi ska hämta Ida hos mamma.... Känns inge kul att sätta sig i bilen 2 timmar men det får bli senare ikväll när det är lite svalare. Tror inte ens att hon vill komma hem egentligen men det vill ju vi!!
Jag har ju dragit igång ett nytt projekt igen, (kan ju inte låta bli...) så nu är jag mitt uppe i målning av v-rum. Har kommit halvvägs men resten får nog vänta till ikväll, det är för varmt nu. Nu blir det frukost och sen sjön...

Och snart är det torsdag!!!! Ser ut som det blir fint väder då med, hoppas verkligen på det!


Idag

premiärbadade jag!! Va i Skiren och det va faktiskt inte alls så kallt som jag trodde att det skulle vara. Imorgon blir det heldag i Mäseln. Anna-Ida följer med mamma till Hark och Oliver ska på kalas. Så det blir ett par timmar barnfritt ;-)
På fm idag va jag barnvakt till Leo och Isak, det gick bra. Hade aldrig varit ensam med Leo förut men han är ju världens mysigaste lilla kille.
Nu väntar jag hem M, han har varit neråt i landet idag och bla köpt kräftor. Så när Oliver sover sen ska här ätas... Fick ett intressant recept idag vid sjön oxå som jag blev så sugen på. Jordgubbar med en sås av cremefraiche, smält vit choklad och rivet limeskal. Tyckte det lät jättesmarrigt och somrigt och passar jättebra som dessert till kräftbaguetten! Jag tror att det ska smaka precis så bra som det låter.


Kristina

Ikväll har jag varit på tur men Kristina. Det har varit avdelningsaktivitet. Jag har börjat på ny avdelning och ikväll va väl egentligen första gången jag träffade dom, förutom några gruppmöten. Dom verkar himla trevliga så det kommer nog att bli jättebra.
Och att åka med Kristina va himla mysigt. Och god mat va det oxå. Jag va helt klart jättenöjd med kvällen. Nu sover barnen och jag ska börja städa lite :-( Inget roligt alls men imorgon kommer Isak och Leo hit och då kan jag inte ha så mycket saker liggandes överallt... Är riktigt trött men nu är det dags att ta tag i det hela!


RSS 2.0