Hur ska jag klara mig???

Kommer att vara utan internet ett par dagar... Är tillbaka i slutet av veckan skulle jag tro eller i värsta fall början av nästa!

Hur vet man...

Hur personlig ska man vara i en blogg så här?? Jag vet ju inte alls vilka som läser... Känner att jag har endel jag bara måste få ur mig men vet inte om det här är rätt forum för det... Vad tycker ni?
Hur personliga är ni eller skulle vara om ni hade blogg??


Det gror!

Blev lite snopen när jag kollade läget hos tomatplantorna. Det har vuxit!!



Idag va det inte lika skönt ute. Barnen och jag cyklade och Marcus gick, ut till Falla idag. Tanken va att vi skulle hämta Mackes cykel som stod uppe hos Micke. Verkar som det va nåt ventilfel så han fick ta Mickes cykel hem. Blåste och va ganska kallt men ändå så himla skönt att komma ut lite!

Är så nöjd med att vi har flyttat till Nyhem, känns så bra att barnen är ute så mycket och att dom har hittat kompisar här! Oliver ser jag inte mycket av alls... 

Idag hade Ida och hennes lag sista inomhusträningen, imorgon börjar dom ute och det  blir träning 2 gånger i veckan med Marcus som tränare.


Dagens fråga

Från vilken ålder har ni minnen ifrån?
Undrar varför jag har förträngt min barndom... Varför minns jag inget från när jag va liten.

Visst ja...

... idag är det FREDAG!!! Igår levde jag i att det va onsdag hela dagen. Känns märkligt att det är fredag idag. MEN så skönt!
Började cykla till jobbet igår, jäklar va ont jag hade i baken när jag satte mig på sadeln idag... Visste ju att min kondis är = 0 nu, den har förvisso aldrig varit på topp, men nu är den extra dålig. Så att det skulle bli jobbigt att cykla upp till Nyhem det fattade jag ju, men att mina ben skulle bli som spaghetti.... Hmmmm....
Dags att ta tag i det ordentligt nu. Va uppe på Medley, för jag känner att jag vill ha lite hjälp att komma igång, hur jag ska lägga upp min träning för att det ska bli bra. Både med konditionen + att jag vill gå ner lite (läs ganska mycket) i vikt. PT kostar 600:- för 1 (ett!) tillfälle... En aning saftigt tyckte jag och får försöka på egen hand att lösa det, men hur svårt ska det va.

Jag har fastnat lite i ett beroende. Big brother... Jag skäms verkligen emellanåt för hur folk beter sig. Glömmer man verkligen bort alla kameror?? Jag har svårt att fatta att vissa gör som dom gör och beter sig... Missar man att mamma/pappa/farmor/mormor mfl kollar. Jag skulle inte vilja att min släkt såg mig ha tex sex i tv... Det vill jag ju inte annars heller iof. Fast det är ju det det går ut på. Supa ner dom stackarna och sen ska dom skämma ut sig.
Nåt annat jag stör mig på är att dom sänder skiten i repris kl 19.00. Så dags finns det för mycket småfolk uppe som verkligen inte ska se sånt skit... Och JA, jag kollar ju på det, det är ju det som retar mig. Det är beroendeframkallande till 1000. Kan inte låta bli, men jag gillar det inte... Hur nu det går ihop.




Det börjar bli vår! Om man läser FB, (vilket är ett annat beroende jag har) så börjar det stå att folk har sett både fjärilar och tussilago. Den här fjärilen såg vi på skolan för 2-3 veckor sen. Det regnade och va skitkallt den här dagen. Fattar inte vart ifrån den kom, tror dock inte att den överlevde. Men fin va den.

Nu dags att hämta barn, handla nåt gott att äta i kväll och sen är det mys dags!! Så ska det låta på tv;n. Let´s Dance är inget som intresserar mig alls...

Trevlig fredag!


SEMESTER med Mix Megapol

Åhh, vad jag skulle vilja åka med Gry och hennes tjejplan. Tycker att jag är så värd det... =) Gud va det skulle vara så skönt att komma iväg lite bara jag! Imorgon dras sista tjejen... Vet att jag är nominerad men hur stor är chansen egentligen. Minimal... Men det skulle vara skitkul att få följa med, lära känna nya människor. Få lite hjälp med träning och göra andra roliga saker. Nej, jag är inte avis på dom som får följa med. Jag har ju en Turkiet resa inplanerad men iallafall.



Längtar så mycket efter det här!! Just den här bilden är tagen på Fårö 2010.

Nu ska jag åka och hämta Anna-Ida på frälsis.

Avundsjuk...

Ida är lite avis på Olivers kryckor. Hon vill så gärna göra sig lite illa så hon med får hoppa på kryckor... Han är iallafall bättre idag och går lite på foten. Skönt!



Nu ska vi ha lite läxtid här. Läsning och blockflöjt.

Sen kommer Camilla och hämtar mig och vi åker till Åsa. GILLAS!! Ska bli himla trevligt och gott. Blir sallad från ICA, har ni inte varit där och köpt nångång så gör det!! Finspångs godaste, jag lovar!

Har förresten en liten fråga: Hur många är ni i erat hushåll och hur mycket pengar lägger ni på mat i månaden??
Jättetacksam för svar!!

Tjenis

Jobbdags

Hua, vad det va jobbigt att gå upp i morse när klockan ringde... TRÖTT!!! Träligt att sitta på jobbet idag, ser ut som det ska bli kanonväder idag oxå, men men så är det.
Ikväll ska v i ses i gamla tjejgänget, det ska bli himla trevligt!!

Kommer det att bli nåt?

Idag när jag har varit hemma med barnen har jag/vi passat på att odla lite tomater. Gjorde det förra året med men då satte jag dom i en vanlig balkonglåda och jag tror inte att dom trivdes där. I år tror jag att jag ska planera dom precis utanför altanen, då har jag dessutom räcket att binda upp dom i.



 
Man tager vad man haver... Vet inte vart mitt miniväxthus tog vägen i flytten så det fick bli i gamla mjölkpaket. Men det funkar nog minst lika bra.



Och en skokartong.... Skulle nog behöva ha små plastpåsar att sätta över istället för gladpack. Får lösa det imorgon.



Dessutom passade jag på att ta en liten liten stund i solen. SÅ SKÖNT!!! Men det blåste lite...



Nu ska jag hoppa in i duschen, har inte kommit så långt än.

Oliver på kryckor

Nu har vi hittat ett par kryckor. Aningen lite stora och en ovan kille...



Så det är ju lättare att krypa... Men nu tror jag att han kan gå till skolan imorgon =)


Vart får dom allt ifrån??

I söndags när vi skulle gå och lägga oss, hittade vi Ida i badkaret. Hon fick tydligen för sig att där skulle hon sova...



Ser lite mysigt ut iof men jag tror att det är hårt och kallt.

Igår fick jag hämta Oliver på skolan och åka till lasarettet med honom. Han hade ramlat ner från tunneln på motorikbanan och gjort sig illa i foten. Så det blev röntgen, som tur va va inget brutet men han har stukat den. Han vill inte ens stödja på foten så han har nog rejält ont. Idag är vi hemma från skolan. Ida är oxå hemma, det går massa magsjuka på skolan och hon har haft ont i magen i natt och suttit lite på toan. Men hon verkar OK nu. Skönt det för kräks är bland det värsta jag vet. Vill inte ha hit det!!

Och för att det ska bli riktigt mycket sjuka i det här inlägget så vaknade jag med huvudvärken från hell idag. 2 panodil och det känns med bättre. Funderar på om jag ska ta en vildag eller om jag ska få lite gjort hemma...
Kan ju kanske hinna med båda, börjar med att få nåt gjort tror jag =)

Glömde ju...

... min läkare ringde igår med positiva besked. Proverna dom tog sist påvisade inte ärftlighet. Propparna kom alltså från p-pillrena. Skönt att veta det tycker jag + att jag då förmodligen bara behöver äta waranet i 6 månader. Ska träffa henne i juni och prata igenom vad som har hänt, journalen och hur framtiden kommer att se ut (i det här ärendet iallafall :) ) Känns bra. Dessutom gav hon mig klartecken att börja träna igen, så nu är det bara förkylning och latmask som måste bort =)


Tvätt...

Va tvungen att ta ett litet brejk i tvättvikandet. Det är så himla träligt!! Men nångång måste jag ju ta hand om det, tänk om jag kunde lära mig att ta det direkt. Då skulle ju inte högen bli så himla stor.... Kanske när jag "blir vuxen" nångång =)

Igår va vi och grattade min bror. Hur skönt som helst att få maten serverad. Sen va ju hur osocial som helst och gick upp och la mig i soffan... Men mår man inte bra så gör man inte! Nu är han iallafall grattad ;-)








Vi köpte även en del av en ko igår, så nu är frysen fylld med kött. Härligt!!

Idag är det den stora träningsdagen igen, barnen har fotbollsträning. Jag tycker verkligen att det är jättekul att dom har det intresset men det är så trist att det tar nästan hela söndagen... Frukost, sen tränar Oliver, hem en liten stund sen är det Idas tur, få i oss lite mat. Sen är nästan söndagen slut!! Skönt att dom snart börjar träna ute igen! Då tror jag att det blir veckokvällar.

Nähä återgå till tvätten nu Fia!!!!  BLÄÄÄÄÄÄÄ

Pensionär??

Gud vilken pensionär jag har blivit... Vaknade kl 5 och kan inte somna om, fasen va trist det är. Näsan va precis igenproppad, jag skyller på det. Nu ska jag läsa tidningen och sen se om jag kan somna om. Det värsta är att snart vaknar nog barnen. Och vet ni, det va redan ljust ute när jag vaknade. Men nästa helg ställer vi om klockan och då blir det lite mörkare på morgonen igen.
Ni kan väl knepet med åt vilket håll man ska ställa klockan?? Man tar fram utemöblerna = ställa fram klockan. Och på hösten, man tar in utemöblerna = dra tillbaka klockan. Lätt som en plätt!!

Fredag

Så här ser det ut på våran baksida... Igår va det grön gräsmatta här!!



Nu ska jag och Ida sätta oss och sy kuddar till soffan. Tror det blir en varsin, får se om jag törs lägga upp resultatet här sen =)

Det ömmar en del i magen fortfarande men det kunde göra det ett par dagar så det är väl bara att ställa in sig på det. Lite bra är det trots allt, panodilen hjälper både mot det och att jag känner mig piggare i min förkylning.

Nu är det fredag!!! Blir som vanligt tacos här... PEST!!!! Det är ganska gott men jag börjar tröttna lite på det. Tur det snart är sommar så vi kan grilla. Hade premiär förra helgen tror jag eller om det va helgen innan. Minnet är otroligt bra men kort....

TREVLIG FREDAG!!


SNÖ.......

Känder lite konstigt att vaknar i morse och det va fullt med snö ute.... Försökte skoja till det lite med barnen, det gick inte hem alls... Oliver sa; Nä, jag är trött på snön, jag vill cykla ju! Tror och hoppas inte att den blir så långvarig, enligt prognoser ska det ju bli varmt och sol redan i helgen!

Snart snart kanske det ser ut så här i våra trädgårdar!!







Jag har blivit superförkyld... Näsan rinner rejält, men jag känner mig ändå piggare idag än igår. Är dock hemma från jobbet idag. Tänkte bädda ner mig i soffan och kolla på en av mina favvoserier; Sjukhuset. Bara älskar såna program som 112 på liv och död, SOS västkust mm.

Har varit i Nkp nu på morgonen. Va himla nervös innan men nu sitter den där, och ont som F*n gjorde det. Men barnmorskan jag hade va hur bra som helst. Kände verkligen att jag kunde öppna mig för henne. Är himla glad att Marcus va med mig, och fick höra det hon sa. + att han va ett himla bra stöd, han fick även assistera lite =)


Sjuk

Jag har gått hem från jobbet... Har skitont i halsen och börjar känna mig både febrig och snorig. VILLE JU INTE!!!! Jag skulle ju ignorera, gick inte så bra. Nu ska jag lägga mig och sova ett par timmar och se om jag kan bli bättre, brukar sova mig frisk!

Vab idag

Idag har jag vabbat. Oliver sa att han hade ont i halsen imorse. Han hade dock ingen feber. Vi har haft en mysig dag, han fick ta fram sin cykel. Ska försöka få hem min och Idas cyklar oxå. Dom står hemma hos Micke. Tänker börja cykla till jobbet, finns ingen anledning till att jag ska ta bilen egentligen. Kan ju cykla hem och hämta den och sen hämta barnen. Tänker mig att bara det blir lite varmare så får barnen ta med sig cyklarna till skolan så kan vi cykla hem istället.

Jag tog lite bilder från tjejernas fotboll, tänkte bjuda lite på några. 



Det va lite roligt för laget blev presenterat. Från vänster; Ellen, Kerstin, Isabell, Lovisa, Anna-Ida, Judit, Tilda, Evelina och Evelina!



Ja som sagt idag har jag varit hemma med Oliver, jag börjar med få ont i halsen... Har varken tid eller lust att bli sjuk. Tänker ignorera!!! Imorgon måste jag till apoteket och på fredag ska jag till Lasarettet i Norrköping. Är grymt nervös för det... Men det ska nog gå bra!
Väntar på att få svar på mina blodprover jag lämnade förra veckan. Tror att det kommer ta ett par veckor till innan jag får svar men jag vill ha det NU!

Nu ska jag fortsätta att bränna ner våra foton till CD-skivor, innan datorn pajar som den gjorde en annan gång. Förlorade många bilder från när barnen va små. Men nu så har jag äntligen tagit tag i det!!


Bästa vänner

Vill bara tala om att jag har dom bästa vännerna!! Jag är så glad att jag har er! Älskar er!!

Nu tänker jag gå och lägga mig. Är trött och har ont i skallen... Inge roligt alls!
Så GOD NATT!!

Oh my God!!

Då va årets melodifestival avklarad. Tyvärr inte min favvo som vann. Men jag vet många barn som blev överlyckliga. Va hände med Daniel Karlsson.... Trea är väl OK, men jag tyckte vi skulle ha skickat honom. Tyckte nog till och med att Danny va bättre än Saade.

Nu är det läggdags. Imorgon är det fotbollsmatch i Åtvidaberg. HEJA TORSTORP!!!!!


Fredag!

Ja, då va äntligen den efterlängtade fredagen här!!
Men det är ytterligare en helg full med planerad tid... Imorgon blir det en tur till Norrköping. Ida behöver ha ett fodrat regnställ, stövlar och fotbollsskor. Och jag vill ha nya stövlar, mina är helt slut... 
Söndag är det första fotbollsmatchen UTE!! Då tar vi en sväng till Åtvidaberg för att sitta ute och frysa. Måste börja planera vad vi ska ha med oss för mat.

Jag är lite dålig på bilder i mina inlägg, måste försöka ändra lite på det.


  

Och bara för att det ska bli en bild iallafall lägger jag upp en på VÄRLDENS BÄSTA!!! <3

Nu blir det en tur till Vibis och köpa nåt gott att äta ikväll, sen blir det MYS!! På spåret och Skavlan. Vet inte vilka som är med hos Skavlan ikväll men det brukar för det mesta va intressant.

Ha en underbar fredag!

=)

Igår va vi på musikskolan, det är dags för Anna-Ida att välja ett nytt instrument. Det va en klämma känna kväll... Hon vågade inte testa nåt instrument utan va bara på allmänt dåligt humör när vi va där. Oliver däremot han provade trummor, fiol, trombon och gitarr. Det är inte en sportkille han ska bli, det är en musiksnubbe =)

Nu ska jag sätta mig och försöka knåpa ihop en jobbansökan. Är inge bra på det alls men ska göra mitt bästa för att få till nåt bra! Men allra först röja fram mitt kök. Hatar att jag inte gjorde det igår kväll, det är så tråkigt att ta det nu.

Ikväll ska jag, Emma och Camilla ses. Det va skitlängesen vi gjorde det bara vi. Utan barn och karlar! Kommer nog bli en hel del pratande. Vi är ganska bra på det allihop!


Ojojoj...

Känns som alla bloggar numera, ska jag hänga på trenden?? 
Ja, jag tror det!
Sen jag skrev nåt här sist, har det hänt så himla mycket. Vi har sålt huset och köpt ett radhus istället. Känns riktigt bra.
Jag har varit sjuk.  Fick massa proppar i lungorna, låg inne nästan 1 vecka och blev sjukskriven i 4. Det är väl dom stora grejerna.

Idag har jag suttit och myst i solen på altanen, nu vill jag ha VÅR!!! Söndag är annars barnens stora träningsdag. Oliver tränar 11.20-12.30 och Anna-Ida 14.45-15.45. Blir inte så mycket tid för annat...

Ska försöka att hålla det i liv denna gången, men har inga stora förhoppningar om att jag ska lyckas. Vet inte vad jag ska skriva om, bara vad som händer på dagarna eller? Jag gör ju inte så mycket...

Ja ja...

Må bäst!!

RSS 2.0