SOL

Jag vet att jag inte ska klaga, men attans vad det är svettigt i solen =)

Blää

Hämtade barnen efter skolan, va laddad för att hjälpa till med tjejernas fotbollsträning. Men Oliver kräktes så det blev inget med det alls.... Hoppas nu att det stannar vid en kräka och bara hos honom. Ida har ont i huvudet så det kanske blir 2 barn hemma imorgon...
Hoppas servicekillarna kommer och fixar min trasiga tvättmaskin, skulle behöva den nu. Kanske blir en städdag imorgon, tror det kom kräks på gardinerna.
Känns som han redan är lite bättre iallafall, han är hungrig. Det är väl ett bra tecken!?! Kan man kräkas av att vara trött??
Nu blir det kvällsmat och sängen för 2 trötta barn!

I´m back

Kanske bara för en kort stund... Hade tänkt lägga ner det här av olika anledningar, men anser att andra människors åsikter ang mitt bloggande inte ska få mig att lägga av.

Igår va jag med skolan på en liten skolresa. Det va himla trevligt. Vi va på dinosaurieutställning. Den va mycket mindre än jag trodde att den skulle vara. Jag frågade barnen va som va bäst på dagen så svarade dom flesta: McDonalds... Det va ett äventyr bara det, att få ut mat till 45 barn och 9 vuxna, men vi löste det med!

Brrrr...

Hua vad det va kallt ute när Oliver idag hade sin första golfträning för i år...





Men det är värt att stå och frysa lite för han tycker att det är så kul. =)

Recept

Tänkte bjuda på ett smarrigt recept. Det här va dagens middag förutom att vi bytte ut kycklingen till fläskfilé eftersom Ida inte tål kyckling. Barnen åt tagliatelle till, jag tog en avocado =)



Bilden är från kokboken LCHF-husmanskost.

Currykycklinggryta

600g kycklingfilé
2 röda paprikor
2 gula lökar
5 msk att steka i
3 msk curry
1 msk paprikapulver
5 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
2 msk koncentrerad apelsinjuice (om man vill, det va gott utan oxå)
2 msk kinesisk soja
2 krm svartpeppar

Skär kycklingfiléerna i bitar. Skölj, kärna ur och skär paprikan i bitar. Skala och skär löken i klyftor. Bryn kycklingen i smör i en stor gryta. Tillsätt paprika, lök, curry och paprikapulver och fräs i ca 3 minuter. Tillsätt vispgrädde, creme fraiche, apelsinjuice, soja och peppar.

SMAKLIG SPIS!!


Valborg

Kvällen spenderades som vanligt i Falla, dock inte hemma hos oss eftersom vi inte bor där längre. Nej, brorsan får ta över den traditionen numera!



Kvällens dessert för mig, V och M blev chokladmousse med hallon. Smakade ganska OK tyckte jag med den va himla mättande. M som inte gillar mörkchoklad tyckte den va vidrig... Här gör man sig till :)




RSS 2.0