Ätdag...

...va väl inte så jättebra tror jag. Blev lite dålig i magen. Tycker inte att jag har ätit bra särskilt länge och inte att jag åt särskilt tokigt igår men det kanske inte berodde på det... Det godaste va maten hon Onkis, hon lagar finfin mat!! Och Pepsin till den. Är lite beroende av kall Pepsi. Inte så att jag får ont i huvet om jag inte får det men det är ju så himla gott.
Vi va en sväng till Busfabriken så barnen fick leka lite. Dom tycker ju att det är så kul att åka dit.

Idag har jag varit i slottsparken med Emma, Emma och Mattias. Emma N fotade Emma och Mattias och jag hjälpte till lite. Det blev lite kallt om fötterna.
Och så har jag vikt tvätt, hur kul är det egentligen och det va skitmycket!! Mitt eget fel jag vet, men eftersom det är så himla tråkigt så blir det gärna liggande ettag...

Nu ska jag åka och träna, blir bara lite gående på bandet men jag antar att det är bättre än inget :-) Känner att jag måste öva upp min kondis lite för den finns ju knappt som det är idag...

Skulle vara lite kul att veta vilka ni är som  läser min blogg, vet att det inte är så många men vilka är ni som följer mig? Kommentera gärna så jag vet... Mest för att jag är så himla nyfiken!


Nu är jag igång.

Ja då va jag igång med Body for life. Börjar redan känna mig lite sliten i kroppen, men det är väl ovana antar jag ;-) Kanske har tränat 1 gång i veckan förut så det är helt klart en omställning. Tränande i söndags, då crosstrainade jag. Måndag dansade jag, onsdag dubbelpass med Core och afrodans, igår crosstrainern igen och imorse va jag på gymmet 6.30!, då gick jag 30 minuter. Orkade helt enkelt inte med nåt annat men det va skönt att göra det på morgonen faktiskt, det va ju klart sen liksom...
Maten har oxå gått bra, det är väldigt mycket planerande när man ska ha med sig 2 mellanmål och en middag till jobbet sen ska man äta 2 gånger till hemma... Har aldrig ätit så här mycket!! För att underlätta lite så har Macke köpt proteinpulver idag. Det va faktiskt gott!
Ser inga resultat ännu men det är kanske lite för tidigt för det. 
Ikväll blir det tacos utan bröd, röd sås och ost... Alltså blir det nötfärs med grönsaker.
Har tänkt att jag ska ta före och efter bilder på oss men tänk om det inte blir nån skillnad...
Dags att  fixa till lite käk. Kommer sakna kall Pepsi till tacosen....

Body for life

Imorgon börjar mitt "nya" liv. Bättre mat och mer träning... Vet av erfarenhet att jag inte har nån särskilt bra karaktär eller ihållighet. Men jag hoppas jag orkar hålla i. Macke och jag ska ju göra det ihop så då är det väl lite lättare. Synd om barnen bara... Inga onyttigheter här... Men vi ska ha en ätdag i veckan och det kommer att bli lördagar och träningsfritt söndagar. Imorgon har jag bokat in core och afro, på torsdag ska jag boxas med Paulina och fredag morgon är det crosstraining på schemat. Tidigt är det, blir hämtat av Onkis kl 6.20 på jobbet...
Ska försöka updatera här hur mina dagar och veckor ser ut och om jag lyckas gå ner nåt i vikt. För det är ju det som är tanken...
Heja på mig!! Det lär jag behöva...!

Annars den sista tiden har vi åkt pulka i Vibjörnsparken, varit på kalas hos Jenny och Jocke. Det blev så fint i deras vardagsrum nu när dom har renoverat och köpt nya möbler!!
Men på kalaset va Fredda och Paulina och det va så himla kul att träffa dom och barnen! Det blir inte så ofta så därför är det extra kul. Emrik pratade massor och va inte alls särskilt blyg, inte som han har varit förut och lilla Irma har jag ju knappt inte träffat alls förut. Sist va i somras tror jag.



Nu ska jag tillbaka till matplaneringen. Känns som om jag inte kommer göra annat dom närmsta dagarna/veckorna än att tänka ut vad jag ska äta och hur jag ska lyckas få ihop all träning. 6 dagar i veckan känns rätt tufft med 2 barn, hus och heltidsjobb. Men jag vill verkligen lyckas den här gången så det är bara att kämpa på!!


Torsdag 21 januari

är strax gjord. Vet inte vad det är med den här veckan men jag är så himla trött!! Och så har jag ont i huvudet oxå.

Igår fyllde min mamma år och vi va där och grattade henne. Hon bjöd på jättegoda pajer!

Imorgon är det fredag igen. Skönt!! Vi ska till Leif och Christina och käka tacos. Det här kommer att bli en jobbig helg, hela helgen är planerad! Det är inge skoj alls även om det är roliga saker.
Lördag morgon hade jag och Macke tänkt åka till Medley och träna. Barnen får vara i lekrummet... Ev blir det Linköping efter det och köpa presenter till Syrran och Jocke. Jocke fyller idag och Jenny nästa fredag. Kalas hos dom på söndag kl 13, och innan det ska jag till Emelie och klippa och slinga mig.

Det är inte klokt hur fort det går, snart är januari slut... Tycker att det är jättemysigt med all snö men nu får det gärna bli vår och framförallt SOL!! Jag behöver verkligen det snart! Det är nog därför jag är så himla trött... Eller iallafall känns det skönt att ha nåt att skylla på.

Skulle behöva bra tips om hur man håller sina barn sams med varandra!! Jag tror ärligt att det inte finns några som slåss, bråkar och retas med varandra som mina barn. Tyvärr har det gått så långt att jag sjunker till deras nivå....... Nu ska jag kolla lite på TV:n sen sängen!! Vet att jag kommer somna på soffan så egentligen skulle jag skita i TV:n men det är rätt skönt att somna här...

Stockholm

Har en underbar helg i Stockholm. Idag har jag varit på Julias dop. Hon är så himla gullig, hon har så jättemycket hår! Det va kul att träffa Lollo och Anders med familjer. Förutom på Lollo och Olas bröllop i somras ses vi bara på begravningar... Skittråkigt, men det va kul att träffas idag på en rolig tillställning!!
Vi bor på Best Western Time Hotel i Norrtull. Jättefint hotell, jag tror det byggdes -06 -07 eller nåt sånt. Frukosten i morse va jättegod, är verkligen ingen frukost människa men på hotell är det alltid gott. Efter dopet idag bastade vi. Jätteskönt, det känns som det är nåt man gör alldeles för sällan...
Åt på Jensens ikväll. Det smakade oxå bra. Nu ligger vi och tittar på TV:n. Bara skit... Annars  har helgen varit toppen!!! Och imorgon ska vi åka hem men jag tror att vi hittar på nåt här innan vi åker vi har bara inte bestämt vad.

Den senaste veckan har gott i olyckans tecken... Det började i lördags med att rören frös. I torsdags gick våran blandare i köket sönder, förståss på öppet läge. Idag tappade jag min mobil i en vattenpöl!!! Blåste lite med hårblåsen och jag tror den kom igång igen men den är lite trög i knapparna så vi får se hur det går med den. Egentligen vill jag ha en ny men den här får funka lite till. Om jag nu inte blir tvungen att köpa en ny nu vill säga....

Mmmm

Shit vilken dag... J***la vattenrör!! Nu tror jag iallafall att allt ska vara fixat. FTV har varit här igen och bytt ut mätaren mot ett plaströr. Jag och pappa har isolerat rören, fläkten går och jag har lagt filtar vid garagedörrarna. Det måste ju räcka?!!?
Vill tacka alla som har hjälp mig idag, Emil och Mattias som köpte isolering åt mig, Pappa som hjälpt mig isolera, Leif som hjälpte mig med ett försök med tratten och framförallt killen från FTV. Och alla mina vänner på FB för alla era "heja på" meddelanden.

Nu nåt roligare! Imorgon ska jag med Emma och fota. Ev blir det några bilder på oss oxå och kanske på barnen. Det ska bli kul.

Jag vet inte när jag ska hinna med och städa och greja. Hade ju tänkt göra det idag men ödet ville annat... Det får väl bli på måndag men jag hade ju lovat Ida att vi skulle baka. Jaja det löser sig nog...
Nu ska jag lägga mig och läsa och sova och glömma denna dag!!

Bra början på dagen...

Har haft en kass början på dagen. Vattenrören frös så vi va utan vatten... Har krånglat med det där hela förmiddagen och jag är inte klar än. Har iof fått fart på vattnet efter att Ftv har varit här och ställt in en fläkt + att jag har blåst med hårblåsen. MEN mätaren frös sönder så nu droppar det istället. Måste försöka lösa det med ett litet hemmabygge så jag kan leda vattnet till brunnen. Vet bara inte riktigt hur....

Sen kissade kattkräket i min säng igen... Tyvärr vill jag inte ha kissande katter (eller så klart att dom får kissa om dom gör det där dom ska...) så dom får flytta från oss och förmodligen blir det till katt himlen... Varför kan inte vi få en katt som är rumsren?? Vad gör vi för fel????



Faaaan jag vill ju ha en kisse ju!

Slut på kvällen

Ja, dom föll ihop rätt snabbt båda två.




Jag tror faktiskt aldrig att det har hänt förut men ikväll har vi suttit alla tre i soffan och verkligen myst utan att dom blev osams!!! Beror det på att Marcus är bortrest eller...? Har inget bra svar på det men det va skönt.

Nu väntar Katerina på mig igen... Snart har jag läst ut den och det tycker jag är synd för den är bra men jag får väl köpa nästa om den finns på pocket. Är inte helt säker på det... Har så många böcker ligger på hög nu så jag vet inte riktigt vad jag ska välja sen men det blir nog Jessica Anderssons bok.


Fredagsmys!!

Idag är det fredag igen. Känns inte så men det har ju varit en kort arbetsvecka... Ikväll fick barnen välja kvällsmat och det blev våfflor. Barnen åt med sylt och grädde och jag med creme fraiche, lök och röd och svart kaviar. Det är svingott!!


Tror att det va 2 små katter som va lite sugna oxå...



Nu sitter vi i soffan och tittar på Let´s Dance. Ida tjatar om att bli kliad så jag får väl göra det. Tror att dom somnar ganska snart. Har dock lite problem med att få in Ida i sängen sen dels är hon tung och sen har hon blivit så himla lång...


Jobbardag

Ja idag va man tillbaka i vardagen igen. Både skönt och tråkigt. Skönt för att det är skönt att få nån form av vardag och rutiner igen. Och för att jag faktiskt trivs väldigt bra på mitt jobb, både med det jag gör och mina arbetskamrater. Dom är bäst!! Tråkigt för att jag tycker att vi har haft det rätt mysigt på vår ledighet. Vi har ju tillbringat en del tid i pulkabacken med barnen. Sen är det rätt skönt att inte ha några måsten... Göra lite det man känner för helt enkelt.

Men hua vad det är kallt. Har tänt en brasa men jag eldar med blöt ved men det verkar funka, det blir iallafall varmare och det är ju huvudsaken...

På söndag ska jag med Emma när hon ska fota ett barn tror jag att det va. Det ska bli kul och skönt för Mattias ska ta hand om barnen, och det är ju det enda jag kommer iväg själv tills Mackan kommer hem. Eller nu ljög jag lite för jag ska träna på måndag kväll, då ska mamma ta barnen.
Har pratat lite med Macke idag oxå, dom hade bättre väder men fortfarande rätt kallt men solen hade skinit iallafall.
Skulle önska att det blev vår och sommar snart MEN jag har hellre det vi har nu än regn och blask. För det är inge kul alls.



Imorgon är det fredag igen och dags för lite mys. Och jag tror att Let´s Dance börjar. Har lovat Ida att hon ska få se det. Så det blir nåt gott att äta sen bäddar vi ner oss i soffan.

Nä nu ska jag kika lite på TV:n eller gå ner och lägga mig och läsa Katerina Janouch´s Bedragen.

Har inte visat hur det blev när vi renoverat klart där nere. Ska försöka lägga upp lite bilder på det snart. Vi är inte helt klara men jag är jättenöjd!! Men det blir en annan dag....


Busfabriken

Det blev Busfabriken idag. Vädret va inte det roligaste för att åka till Kolmården och barnen tycker det är skitkul där!!
Tror att halva Finspång hade ett besök på Fabriken inplanerat idag. Det va inte mycket folk men dom flesta från Finspång tror jag...



Alla har vi våra olika stilar =)
Och Oliver är ju inte riktigt som alla andra....


Jag har pratat med Marcus idag och dom har regn och 11 grader! Synd för dom när dom ändå åker iväg på en golfresa kunde dom väl ha fått fint väder!! Kollade lite på yr.no och det ser ut som om dom ska få bättre väder imorgon. Hoppas det!
Vi hade iallafall en bra busdag och imorgon är det dags för arbetsdag igen. Skönt att det är kortvecka men det ska bli skönt att få lite rutiner igen. Nästa vecka ska jag ju vara hemma på måndagen eftersom skolan har planeringsdag:(  Jag är skit irriterad på att dom stänger... Nån mer som stör sig på det eller är det bara jag?!? Jag betalar ju trots allt för frita och dagis! Men just den här gånger passar det ganska bra eftersom Ida fyller dagen efter. Då ska jag väl hinna städa och baka och greja. Har ju inte mycket hjälp av Marcus från Spanien. Tur för honom att han iallafall kommer hem så han kan vara med på kvällen. Annars tror jag Ida hade blivit besviken.
Nu ska jag vika tvätt och sen är det natta!!

En dag i underbara Hark

Idag har jag och barnen tillbringat våran dag i Hark. Det va kallt -17, men vi trotsade det och åkte pulka och grillade korv. Det va så himla mysigt. Hark är fantastiskt, det är så himla fint där.


Vi hittade en fin plats som va solig där Jan-Erik tände brasan och vi grillade korv.



Barnen tyckte att det va mysig och frågade när vi skulle göra det igen. Antar att dom tycker att vi gör sånt alldeles för sällan... Måste försöka ändra på det, det lustiga med barnen är att när jag frågar om vi ska gå ut i skogen så vill dom aldrig.


Marcus åkte till Spanien idag. Han ska spela golf i en vecka med hans arbetskamrater. Det lät inte som om det va toppenväder där men säkert varmare än här iallafall...
Hade tänkt att vi skulle åka till Kolmården imorgon med Veronica, Fredrik och barnen men dom verkar inte vara riktigt krya. Vi får väl se hur det blir, kanske inte är så bra för dom att vara ute om det är så kallt som det har varit idag. Men det skulle vara kul. Har aldrig varit där på vintern. Vet inte vad vi hittar på annars, kanske busfabriken men jag antar att det är massor av folk där sista dagen på julledigheten och när det är så kallt.


Nu ska jag ta Majsan och Socker och krypa ner i min tomma och kalla säng... Hoppas att nåt av barnen kommer och gör mig sällskap.


Kalas

Vi har verkligen vänt på dygnet nu när det har varit långledigt. Idag väckte vi Oliver klockan 10!! Men det ska bli ändring på det, det är ju skönt men så här kan vi inte ha det....
På fm idag åkte vi till Nkpg. Köpte present till Kenneth och till Ida. Kenneth fyller imorgon och Ida det 12:de. Idag va det kalas för Hampus som fyllde 5 när dom va i Thailand. Det är väl egentligen synd att säga att man har varit ledig för det känns som vi inte har gjort annat än farit runt....
På tisdag åker Marcus till Spanien för att spela golf. Så jag blir solo i en vecka, inte helt förståss för barnen är ju hemma =)  Och jag blir så himla irriterad på att skolan börjar med en studiedag!! Så både skolan och frita är stängt så det blir till att vara hemma den 11:de. Men jag tror att Ida och jag ska baka lite då eftersom hon fyller dan efter. Tror att hon kanske kan tycka att det är lite kul att bjuda på kakor hon har bakat själv.
Nähä, nu kommer snart Veronica, Fredrik och barn så nu kan jag inte sitta här längre!

RSS 2.0