Är det OK?

Idag har TIF P04 spelat träningsmatch mot FFK. En match med utplockade killar. Är det OK att i den här åldern "toppa" lag? Jag tycker inte det. I mina ögon spelar killarna och tjejerna fotboll för att ha kul, iallafall hoppas jag att Oliver och Anna-Ida har det. Att vinna är inte det viktigaste utan att ha kul på plan. Om dom vinner en match är det ett plus! Klart att jag med tycker att det är roligt när dom vinner och att dom ska kämpa för att göra det.
Men till vilken grad?
Nu fick inte Oliver va med och spela idag men det är inte för att han inte fick va med som jag reagerar, jag hade tyckt att det skulle va precis lika fel om han hade varit med.
För hur känns det för dom som inte får va med? Jag tror att det är farligt att göra så här.
ALLA barn är lika värda och ALLA ska få vara med.
Det hoppas jag att föräldrar och tränare är överens om. Det är helt emot TIFs och förbundets policy att göra så...

Jag tycker att Olivers tränare är skitbra och jag vet att det här inte är hans normala tänk! Dom spelar ofta med 2 jämnt fördelade lag och det brukar vara bra! Han gör ett fantastiskt jobb med våra killar och lägger ner massa tid på det, han har inte ens egna barn i laget. Det är bara nåt han brinner för! Och jag tycker att det är underbart att det finns såna människor, så det är absolut inget personligt. Jag tycker bara att det är så fel!!!
Vad tycker ni om det här?
Hur funkar det i andra lag och klubbar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0